جراحی زیبایی گوش

گوش یکی از اجزای سر است که در میزان زیبا به نظر رسیدن چهره نقش غیر مستقیم و مهمی دارد این اعضا از دید مصون نمانده و به راحتی با وجود ایراداتی کوچک می توانند کلیت چهره را تحت تاثیر قرار دهند. جراحی زیبایی گوش یکی از جراحی های پر طرفدار در بین کسانی است که با جوانب فرمی و شکلی گوش خود مشکل دارند افرادی که دارای گوش های زاویه دار، بزرگ ، برآمده ، بدفرم ، بدون لاله ، فاقد بخش خارجی و . . . هستند متقاضی انجام جراحی زیبایی گوش هستند. لازم به ذکر است که برخی از معایب نامبرده می توانند منشا مادرزادی داشته یا به دلیل بروز سوانح و بیماری ها به وجود آمده باشند. با کمک این جراحی می توان کلیه مشکلات این چنینی را برطرف نموده و به نتایج ایده آل آن که یکی از این نتایج زیبایی بیش از پیش چهره است دست یافت. در مواقعی می توان ایرادات جزیی را رفع نموده و اعتماد به نفس از دست رفته بیمار را بازگرداند.

دکتر هادی زاده متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه درخشان در این حوزه و سابقه جراحی های زیبایی آماده ارائه بهترین خدمات زیبایی اعم از جراحی بینی و جراحی زیبایی گوش به شما عزیزان می باشد.

جراحی-زیبایی-گوش-22

چه کسانی نیازمند جراحی زیبایی گوش می باشند؟

گاه امکان پوشیده ماندن گوش ها توسط مو وجود دارد به این ترتیب فرد می تواند تاحدی از مشکلات فرمی گوش خود را از دید ها پنهان نماید ولی باید بدانید که این روش اثر دائمی نداشته و در بسیاری از مکان ها موذب شدن شخص را به همراه دارد. اهمیت گوش در زیبایی به ویژه در مورد زنان به حدی است که کالایی چون گوشواره از جنس فلزات گران بها ساخته و مورد خرید و فروش قرار می گیرد. که فرم نامناسب و غیرعادی گوش ها باعث ایجاد حس خجالت و کاهش اعتماد به نفس می گردد.

و اما کسانی که لازم است تحت جراحی زیبایی گوش قرار گیرند : کودکان و نوجوانانی که به خاطر عدم قرینگی گوش ها و بزرگی سایز آنها یا برآمدگی این اعضا مورد تمسخر هم مدرسه ای های خود واقع می شوند. بزرگسالانی که با هر مشکل فرمی و سایزی گوش در گیرند و زیبایی و جذابیت چهره شان تحت تاثیر این عامل قرار می گیرد. و همه افرادی که به دلایل مادرزادی یا در اثر سوانح و حوادث با مشکل بدشکلی گوش مواجهند.

اشکالات فرمی مادرزادی در گوش :

گوش های آویز : در چنین وضعیتی گوش از بالا به پایین خم می باشد.

گوش با فرم پیچک : در چنین موردی گوش ها همچون گیاه پیچک به بخش جلویی سر پیچ می خورند.

فرم گربه ای : گوش ها همچون گوش گربه فرم ایستا و تیز به خود می گیرند.

شکاف گوش : شکاف مادرزادی در لاله گوش

و . . . بسیاری از ناهنجاری های فرمی مادرزادی که برخی از آنها هنوز ناشناخته مانده اند.

بنابراین می توان گفت جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی در دسته پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد.

جراحی-زیبایی-گوش

باقی آسیب های زیبایی شناسانه :

سرطان پوست : سرطان پوست در ناحیه گوش با پیدایش ملانوما همراه است که اگر هم از نوع بدخیم باشد می توان آن را طی جراحی گوش یا اتوپلاستی حذف نموده و اقدامات درمانی مکمل را انجام داد.

بروز فرم گل کلم در گوش خارجی : این عارضه در اثر ایجاد آسیب و ضربه های مخرب متعدد به گوش وارد می شود به این طریق که لایه کندریوم منفصل از بافت زیرین گشته و لبریز از مایعات مترشحه می شود که ورم و التهاب ناشی از این رخداد فرم گوش را همانند گل کلم می کند.

بیشتر مشکلات نام برده منشا مادر زادی داشته و رفع می شوند ولی هستند کسانی که به علل مختلف با سایز گوش خود مشکل دارند و در حالی که از دید افراد دیگر وضعیت گوششان نرمال است ، خواستار جراحی گوش از نوع زیبایی می باشند. در وحله اول لازم است که طی جلسات مشاوره ، ابعاد جراحی و انتظارات فرد روشن شود در صورت معقول بودن خواسته ها یا صلاح دید پزشک ، جراحی زیبایی گوش به بهترین نحو انجام شده و فرد پس از گذران دوره بهبودی می تواند زیبایی دوچندان چهره خود را احساس نماید.

مراحل جراحی زیبایی گوش :

پیش از عمل لازم است تا یک الی دو هفته استعمال دخانیات محدود شود . چرا که استعمال دخانیات به ویژه سیگار ، موجب کاهش روند جریان خون شده و مرمت پوست از سوی بدن با اختلال مواجه می شود. همچنین مصرف داروهایی مانند آسپرین باید متوقف شود بهتر است بیمار موهای سر در بخش پشتی گوش را تراشیده و رفع نماید و شب پیش از جراحی زیبایی گوش ، استحمام نموده تا موهای سر کاملا تمیز باشند.

جراحی زیبایی گوش به مدت 2 الی 2:30 ساعت زمان می برد و می توان این روش را بنابر شرایط با کمک بی حسی موضعی نیز انجام داد ولی در برخی موارد لازم است از بی هوشی عمومی یا وضعیت نیمه بی هوشی بهره گرفته شود.

طی جراحی زیبایی گوش عموما برش هایی در بخش پشتی وارد گشته و پس از برداشت بخش هایی از غضروف یا ترتیب دادن اقدامات زیبایی موقعیت های لازمه با دوختن به کمک نخ بخیه انجام می شود ؛ این نخ های بخیه بسیاری از نا فرمی های گوش خارجی را برطرف کرده و فرم ایده ال را ایجاد می کنند. که در مورد گوش های برجسته و زاویه دار ، این عامل یکی از کارآمدترین عوامل در جراحی زیبایی گوش ها می باشد.

همچنین ممکن است پس از عمل با خوابِ بیش از حد گوش ها مواجه شوید که این امر معمول و عادی است چرا که غضروف به علت جنس منعطفش پس از عمل تمایل زیادی به بازگشت به حالت اولیه دارد بنابراین پزشک جراح متخصص کمی بیش از مقدار مورد نظر غضروف را تحت فشار قرار می دهد تا تغییرات غضروفی پس از اتمام عمل جزئی و متعادل باشند.

هزینه جراحی :

لازم به ذکر است که هزینه جراحی زیبایی گوش با توجه به وضعیت بیمار، شدت فرمی ، اقدامات لازمه برای جراحی و تعداد جراحی های مورد نیاز تعیین می شود ، پیش از معاینه ، مشاورات و بررسی های تخصصی نمی توان ابعاد عمل را سنجید و هزینه نهایی را اعلام نمود. به عبارت دیگر میزان هزینه جراحی زیبایی گوش در افراد مختلف متفاوت است .

با تشکر مدیریت سایت دکتر اسماعیل هادی زاده جراح و متخصص گوش و حلق و بینی.

Call Now Button