جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی : در صورتی که بینی با اجزای صورت تقارن نداشته باشد چهره زیبایی ظاهری خود را از دست می دهد که به دنبال آن ممکن است فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد .

اما در رابطه با  مدل بینی فانتزی باید گفت با اینکه در چند سال اخیر این نوع بینی طرفداران زیادی پیدا کرده است اما جراحی بینی فانتزی به هر کسی پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است عوارض بلند مدت برای فرد متقاضی جراحی بینی ایجاد کند.

معیار زیبایی بینی

مهم ترین نکته ایی که باید بدانید این است که در صورتی می توان گفت جراحی بینی توسط جراح بینی به خوبی انجام گرفته است که بینی تغییر داده شده کاملا بر صورت فرد جلوه ایی زیبا داشته باشد و تناسب را با اجزای دیگر مانند چانه ، لب ها و چشم ها را داشته باشد.

پس در نتیجه معیار زیبایی بینی کوچکی بینی نیست.

جراحی بینی فانتزی

 

سوراخ های بینی

معمولا در جراحی بینی فانتزی سوراخ های بینی کوچک می شود اگر جراح بینی شما حاذق نباشد و به اندازه زیاد پره های بینی را کوچک کرده باشد در تنفس فرد بعد از گذشت چند ماه اختلال ایجاد خواهد داشت.

قوس بینی

در این جراحی نوک بینی مشخص ترین نقطه جراحی است که متفاوت از بقیه روش های جراحی بینی میباشد که باید كمي حالت دارتر و مشخص تر جراحی شود.

برای اینکه نوک بینی به اندازه مناسب  بالا برده شود ممکن است جراح بینی از تکنیک های مختلف و استفاده از غضروف های اضافه برای نگه داشتن نوک بینی استفاده کند اگر تقویت غضروفی به خوبی انجام نگیرد بعد از گذشت چند سال نوک بینی دفورمه خواهد شد .

با توجه به  مطالبی که بیان شد جراحی بینی فانتزی امکان پذیر خواهد بود اما در صورتی نتیجه ای ایده آل به دست خواهد آمد که جراح بینی با تجربه باشد  تا سلامتی شما به هیچ عنوان در خطر نیفتد.

جراحی بینی فانتزی

تفاوت جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی طبیعی

افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند با توجه به سلیقه خود فرم خاصی را برای بینی در نظر دارند .

متقاضیان جراحی بینی یا رینوپلاستی باید بدانند که نوع بینی در فرم دهی بینی تاثیر گذار است و جراح بینی سعی می کند تا با توجه به نوع بینی بیمار بهترین فرم را به بینی بدهد.

سه مدل رایج برای جراحی بینی وجوددارد :
  • جراحی بینی طبیعی
  • جراحی بینی نیمه فانتزی
  • جراحی بینی فانتزی

 

جراحی بینی فانتزی

 

در ارتباط با جراحی بینی عروسکی یا فانتزی در مطالب قبلی به طور کامل صحبت شده است.

در ارتباط با جراحی بینی طبیعی نیز باید ذکر کرد که این نوع از مدل بینی ، فرمی کاملاً طبیعی دارد .

بارزترین تفاوت بین بینی طبیعی با بینی فانتزی ، عدم قوس روی بینی و عدم سربالا بودن نوک بینی است .

جراحی بینی طبیعی بیشتر مورد پسند آقایان است زیرا بینی به گونه ای جراحی می شود که تنها مشکلات فرم بینی برطرف می شود و در اعمال تغییرات زیاده روی نمی شود .

طبیعی بودن بیش از اندازه فرم بینی نیز مورد پسند برخی از افراد نیست و تمایل دارند بینی کمی قوس داشته باشد و ظرافت هایی در فرم بینی اعمال شده باشد .

در چنین مواقعی بهتر است فرد جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهد زیرا پس از پایان این جراحی ، فرم بینی ترکیبی از بینی فانتزی و بینی طبیعی است .

تاثیر ویژگی های صورت بر فرم بینی

 

جراحی بینی فانتزی

 

یکی از مواردی که به هنگام انتخاب فرم بینی می بایست مورد توجه قرار گیرد، ویژگی های صورت افراد می باشد.

ممکن است با دیدن یکی از آشنایان خود که جراحی بینی انجام داده حس کنید که نه تنها صورت او زیباتر نشده بلکه گیرایی و جذابیت صورت او کمتر شده است، باید بگوییم دلیل این موضوع این می باشد که در هنگام جراحی به تناسب بینی با دیگر اجزای صورت توجه نشده و فرم مناسبی برای آن انتخاب نگردیده است.

یک جراح بینی خوب قبل از انجام جراحی بینی اقدام به عکسبرداری از زوایای مختلف بینی و صورت فرد می نماید و با توجه به تسلط کاملی که بر اصول زیبایی شناسی و ریاضی دارد، مناسب ترین فرم بینی را برای او در نظر می گیرد.

افرادی که صورت آن ها ظریف است می توانند با در نظر گرفتن سیلقه خود یکی از دو فرم طبیعی و فانتزی را انتخاب کنند ولی بینی مناسب برای افرادی با صورت های بزرگ، فقط بینی طبیعی می باشد.

همچنین به دلیل سربالا بودن بینی های فانتزی ، بهتر است افرادی که فاصله لب و بینی آن ها زیاد می باشد برای انجام جراحی بینی عروسکی اقدام نکنند زیرا با انجام آن، این فاصله بیشتر خواهد شد.

جراحی بینی ترمیمی

همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های بارز بینی های فانتزی کوچک بودن آن ها است، حال اگر جراح بینی از تجربه و تخصص کافی برخوردار نباشد ممکن است بینی بیش از اندازه کوچک شده و فرد به مشکلات شدید تنفسی دچار گردد.

در برخی از موارد می توان مشکلات ناشی از جراحی بینی اولیه را با انجام جراحی بینی ترمیمی برطرف کرد ولی در برخی دیگر از موارد، مشکلات به وجود آمده قابل درمان نبوده و به قوت خود باقی خواهند ماند.

انجام جراحی بینی اولیه موجب ایجاد زخم در بینی و ضعیف شدن ساختار آن می شود، بنابراین باید یکسال برای انجام آن صبر کرد.

Call Now Button