جراحی بینی بدون تامپون

جراحی بینی بدون تامپون نوعی روش ترمیم محافظه کارانه می باشد که باعث می شود دوره بهبودی کوتاه تر شده و ناراحتی پس از جراحی را کاهش می دهد.همچنین قرار دادن و خارج کردن تامپون برای افراد دردناک می باشد.
تامپون دارای طول های مختلفی هستند که در سوراخ های بینی قرار می گیرند تا به افزایش هموستاز (مسدود کردن خونریزی بینی) و نگه داشتن غضروفهایی که دچار تغییر شده اند کمک کند. روش های جدید جراحی رینوپلاستی بر خلاف روش های سنتی، بدون تامپون باعث بی درد شدن فاز بعد از عمل می شود.

مزایای جراحی بینی بدون تامپون

1. تامپون هایی که در قوس های بینی قرار داده شده اند بلافاصله پس از عمل باید بعد از یک یا دو روز برداشته شوند و این روند در یک لحظه در دوره بعد از جراحی با درد انجام می شود.

1. هنگامی که تامپون از بینی خارج می شود، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که سپتوم بین بینی تثبیت شود. در واقع ممکن است حداقل 20 روز طول بکشد تا زخم ها بهبود یابد و مقاومت خاصی به دست بیاورند.

علل استفاده از جراحی بینی بدون تامپون

رینوپلاستی با تامپون یک روش قدیمی است و ثابت شده است که بهتر است برای انجام جراحی با استفاده از بخیه به جای آن، برای اطمینان از هموستاز و مقاومت غضروف،کبودی های بعد از جراحیکاهش می یابد . بیمار با استفاده از این جراحی می تواند در همان روزهای اول پس از عمل   از طریق بینی خود نفس بکشد.در این جراحی تنها پوشش محافظتی شامل یک قطعه فلزی کوچک است که در بینی قرار می گیرد و توسط یک گچ با خاصیت چسبنده در محل نگهداری می شود.علاوه بر این، هر گونه سایش و مرطوب شدن باعث از بین رفتن تامپون می شود بنابراین فرد باید در حفظ آن مراقب باشد .

تامپون بینی بر اساس دو دلیل به وجود آمده است:
1. برای حفظ موقعیت مرکزی سپتوم بینی حداقل تا زمانی که به طور کامل توسط فیبروز زخم ثابت می شود.
2. برای جلوگیری از خونریزی هایی که می تواند از سپتوم یا توربین ها خارج شود.

همچنین باید دانست که هماتوم سپتوم بینی که شامل جمع آوری خون داخل جدار بین دو دیواره مخاط است، می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد، از جمله به شکل خارجی بینی آسیب می رساند.
بنابراین بینی با تامپون مارپیچ بسته می شود که پس از 4 تا 5 روز  و یا حتی طولانی تر توسط برخی جراحان برداشته شد. گاز در طول این دوره خشک می شود و برداشتن آن می تواند دردناک باشد.امروزه تامپون ها فقط در موارد خاص مورد نیاز است.

چهارده + سه =