تورم بعد از جراحی بینی طبیعی

تورم و التهاب، موضوع جدا نشدنی هر جراحی است و جراحی بینی طبیعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف جراحی بینی طبیعی، حفظ تناسب و هارمونی بینی با سایر اجزای صورت است. اقداماتی که جهت حفظ این حالت و یا رفع مشکلات تنفسی انجام می شود، منجر به التهاب و تورم بینی و یا نواحی اطراف بینی و چشم خواهد شد.

nose surgery cost (5)

تورم به دو دلیل اتفاق می افتد: اول، نتیجه اقدامات انجام شده بر روی بینی و آسیب موقت به بافت های بینی است. این تورم بلافاصله بعد از جراحی دیده می شود و بعد از گذشت چند هفته از جراحی، از بین می رود. بعد از رفع تورم، فرم طبیعی بینی ظاهر می شود. البته احتمال وجود مقدار جزئی التهاب و تورم برای چند ماه وجود خواهد داشت. چنین تورم طولانی، خیلی مشهود و آشکار نخواهد بود.

جهت کاهش تورم بعد از جراحی بینی طبیعی، قبل از جراحی باید:

• تمامی دستورالعمل های گفته شده از سوی پزشک رعایت شود.
  • مصرف برخی از داروها مانند استومینوفن، دو هفته قبل از جراحی باید قطع شود.
  • مصرف هر گونه مکمل گیاهی باید کنار گداشته شود. برخی از محصولات گیاهی با داروهای بیهوشی تداخل پیدا می کنند و میزان خون ریزی و تورم را افزایش می دهند.
  • رژیم غذایی سالم، حاوی میوه و سبزیجات تازه، و فیبر داشته باشید. داروهایی که جهت کنترل درد تجویز می شوند، شکم را یبس می کنند، مصرف فیبر از یبوست پیشگیری می کند.
  • مصرف نمک و سدیم را محدود کنید تا تورم کمتری را بعد از جراحی، تجربه کنید.
  • تا می توانید آب بخورید تا روند بهبودی و کاهش میزان تورم، زودتر اتفاق بیفتد.

کاهش تورم بعد از جراحی بینی طبیعی

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که، بینی شما تحت جراحی قرار گرفته و داشتن تورم کاملا طبیعی است. پس، بهتر صبور باشید و با رعایت موارد گفته شده، به رفع هر چه سریع تر تورم و کبودی بینی تان کمک کنید. برخی از راه کارهای بعد از جراحی بینی طبیعی، جهت کاهش تورم به شرح زیر می باشد:

• کمپرس سرد. استفاده از این کمپرس در روزهای اولیه بعد جراحی، توصیه می شود. کمپرس را به طور مستقیم بر روی بینی قرار ندهید.
  • سر خود را بالا نگه دارید. به عنوان مثال، در هنگام خواب، یک و یا دو بالشت را زیر سر خود قرار دهید.
  • از خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • چسب بینی را تا زمانی که پزشکتان صلاح می داند، استفاده کنید.
  • پیاده روی آهسته را فراموش نکنید.

16 + هشت =